Пятница
07.02.2025
07:05
Приветствую Вас Гость
RSS
 
Здоровье и физическая культура
Главная Регистрация Вход
Документы к работе »
Меню сайта

Категории раздела
Новые документы [4] Программы [2] Конкурсы учителей [0]
Из опыта работы коллег [1] Мои статьи [12] Физкультура и спорт [0]

Наш опрос
Вас интересуют
Всего ответов: 24

Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Главная » Статьи » Мои статьи

В помощь учителям, которые готовятся к аттестации и на курсы.

Вимоги до змісту й оформлення оцінювання письмових робіт         

      Стаття як твір передбачає детальне висвітлення педагогічної теми , ідеї питання й містить елементи аналізу [ 4 , с.7].    

Оглядова стаття – публікація , що містить вільну характеристику , аналіз й оцінку стану педагогічної науки й практики за визначений період.  

  Наукова стаття – вид оперативної публікації про нові дослідження з конкретної тематики.     Мета наукової статті полягає у поданні інформації про проведену наукову роботу , одержані результати та визначення напрямку подальшої розробки теми , актуальних проблем , що повбують розв’язання . Логіка викладення матеріалів статті:

     •  вступна частина , де пояснюються аргументи вибору і дослідження теми ;  

   •  основний зміст , де йдеться про основні положення , які автор прагне висвітлити ;

     •  висновки , що узагальнюють основний зміст статті .      Наукова стаття повинна містити обов’язкові структури елементи , у тому числи :  

   •  анотацію ;      •  вступ ;      •  огляд літератури ;  

   •  формування позиції автора та наукових гіпотез ;  

   •  емпіричний аналіз ;      •  висновок ;      •  перелік літературний посилань ;      •  додатки .     

           Обсяг статті 6 -24 сторінки , друкується у фахових виданнях , наукових збірниках за певними рубриками .       На початку кожної статті обов’язково вказується  ім’я , по батові та прізвище автора , науковий ступінь , посада , навчений заклад , коротка анотація українською , англійською мовами та відомості про автора , фотокартка , код УДК . Графічні матеріали , таблиці подаються на окремому аркуші , мають обов’язкову  нумерацію , підпис . Список літератури подається в кінці .    

  Доповідь – письмовий виклад розгорнутої усної форми виступу . Доповіді повідомляються учасникам наукового зібрання з метою залучення до дискусій і обговорення викладеного матеріалу . Структурними компонентами побудови доповіді є :  

    •  вступ , у якому визначено актуальність запропонованої проблематики ;  

    •  основа частина , у якій стисло розкривається провідна ідея , її теоретична та практичне обґрунтування та авторська інтерпретація проблеми ;

      •  висновки  та рекомендації щодо подальшого вирішення проблеми .  

    Доповідь готується у письмовій форми обсягом 6 – 8 сторінок і розрахована на 15 – 20 хвилин виступу .  

     Рецензія є найпоширенішою формою науково – художньої критики твору , що відмінна аналітико – оціночним характером .    

   Анотація – стисла характеристика змісту наукової статті , праці , іншого наукового видання , у якій викладено найголовніші висновки праці , визначено їх цільове призначення та наукову вартість . У кожному науковому виданні на звороті титульного аркуша завжди подається анотація [ 24 , С .45 - 48].        Посібник – видання , спрямоване допомогти в практичній  діяльності або в оволодінні науковою дисципліною .        Поряд із посібником існують ще такі навчальні видання : підручники , навчальний посібник та навчально – методичний посібник .

Навчальне видання , що містить системний виклад навчальної дисципліни ( розділу або частини ) , відповідає навчальній програмі й офіційно затверджено як даний вид видання , є підручником .      

  Навчальним посібником  вважається навчальне видання , що доповнює або частково (повністю ) замінює підручник , офіційно затверджений як даний вид видання .         Навчальне видання , що містить матеріали з методики викладання навчальної дисципліни ( розділу , частини )або з методики виховання , називають навчально – методичним посібником .         Таким чином , посібник у його різноманітних модифікаціях ( навчальний , навчально – методичний ) орієнтований на надання практичної допомоги щодо освоєння відповідної наукової  дисципліни , тоді як підручник , окрім означеної мети , має відповідати навчальній програмі .    

    Інформаційно – методичний збірник – це , як правило , брошуроване видання , що призначене надати інструктивно – методичну допомогу в практичній діяльність педагогічним працівникам , а також інформувати їх про новітні освітні технології .  

      Методичний вісник – брошуроване видання , що містить методичні матеріали з окремих навчальних предметів , методичні рекомендації щодо планування та організації навчально – виховного процесу [ 4 , с. 7-8].      

 Реферат як вид творчої роботи можуть обирати вчителі з кваліфікаційною категорією . Роль керівника в написанні реферату – консультативна .         Реферат містить такі частини :         1)  титульний лист ;         2)  вступ , де розкривається мета , актуальність теми і поставлених завдань ;         3)  основна частина , де викладено стислий огляд і критичну оцінку наукових видань , що автор вважає найважливішими , позитивні сторони , спірні положення авторів джерел , що аналізуються ;         4)  висновки з пропозиціями щодо подальшого використання набутих знань під час практичної роботи ;         5)  список використаної літератури , що допомогла зорієнтуватися у виборі теми та обрати шлях наукового пошуку ;         6)  словник термінів , скорочень у разі потреб .         Головне в роботі над  рефератом – опрацювання літератури , аналіз джерел і формування правильних висновків на основі теоретичних положень .          Класифікація рефератів за змістом , функціональними властивостями досить різноманітна , найбільш розповсюджена : оглядові , інформаційні , аналітичні .        

  Оглядовий реферат – слухач , педагог готує на основі ґрунтовного огляду кількох літературних джерел , об’єднаних певною тематикою .      

   Інформаційні реферати засновані на всебічному критичному аналізі фактів за обраною темою . Головне – повідомити про певну суму знань , пов’язавши їх уже відомими , при цьому необхідно довести новизну і актуальність обраної теми.         Загальні критерії оцінювання реферату :      

   •  повнота ;          •  об’єктивність ,адекватність відображення існуючих точок зору та їх представлення ;          •  змістовність ;          •  стислість і зрозумілість ;    

     •  індивідуальна форма виконання ;          •  виконання державною мовою ;      

   •  обсяг 10 – 15 сторінок.            Реферат має повно відобразити зміст документа , передати позицію автора , однак , він має бути лаконічнім , не подавати  зайвої інформації , загальновідомих положень Реферат  презентується слухачем на залік . Головне завдання – чітко сформулювати й емоційно викласти суть реферату , відзначити можливості його використання в роботі , не перевантажувати ”зайвими даними” , а також чітко відповісти на запитання аудиторії у разі потреби.      

  Педагогічний проект – реалізація педагогічної ідеї, технології, методики, що розроблена педагогом, впровадження в практичну діяльність кращого досвіду. Проект реалізується через:         •  вибір теми         •  самостійну роботу над нею;         •  індивідуальне консультування з фахівцями за потребою слухача.          

                              Алгоритм вивчення та оцінювання питання „Впровадження інноваційних технологій у навчальний процес.

Організація науково-дослідницької та експериментальної роботи в ЗНЗ”

  Робота закладу за єдиною технологією: Назва (тема) експериментальної роботи:

    1. Напрям здійснення інновацій та експериментальної діяльності ·         Розробка нових форм навчально-виховної діяльності ·         Розробка нового змісту освіти (вказати предмет) ·         Розробка нових освітніх технологій ·         Розробка нових форм і методів управління ·         Апробація нових навчальних програм, посібників, ЕЗНП ·         Інше

  2. Наявність нормативно-правового забезпечення експериментальної роботи та впровадження інновацій Наказ МОНУ про проведення інноваційної (експериментальної ) діяльності в навчальному закладі Наказ міськво про проведення інноваційної (експериментальної ) діяльності в навчальному закладі Наказ навчального закладу про проведення інноваційної (експериментальної ) діяльності Положення про інноваційну (експериментальну) діяльність закладу Статут Концепція розвитку навчального закладу (перспектива - мета, завдання, пріоритети, зміст навчально-виховного процесу, структура освіти, організація виховання та управління ЗНЗ) Перспективний план роботи ЗНЗ

Річний план роботи ЗНЗ Комплексно-цільова(і) програма(и)  (проект) Картки інноваційної діяльності вчителів Аналітичні довідки заступника директора з НВР про стан перевірки інноваційної (експериментальної) діяльності вчителів Звіти вчителів про проведену науково-дослідницьку діяльність (наприклад, апробація або впровадження авторських програм) Методичний посібник про порядок створення, організації та втілення авторських навчальних програм, курсів за вибором     3. Впровадження інноваційних освітніх програм Крок за кроком Росток Азимут Довкілля Розвивальне навчання Дистанційна освіта Обдаровані діти Моніторинг якості освіти Вдосконалення самоосвітньої діяльності педагогів та школярів Учитель Від серця до серця  

4. Наявність умов для ефективної  інноваційної діяльності: а) системність в методичній роботі з педкадрами по розвитку професійних навичок та вмінь; б) наявність особистісного плану розвитку, який допомагає мобілізувати потенційні можливості; в) постійний аналіз успіхів та досягнень в роботі педагогів, створення ситуації успіху; г) створення творчої атмосфери та об’єднання зусиль всього педагогічного колективу на конструювання навчального інноваційного середовища;  

  5. Перелік інноваційних технологій, які запроваджуються вчителями ЗНЗ       Використовують елементи Системне застосування Застосування сукупності технологій Рівень впровадження Особистісно орієнтована технологія навчання Технологія групової навчальної діяльності учнів Технологія розвивального навчання Технологія проектної навчальної діяльності Проблемне навчання Продуктивне навчання Технологія інтерактивного навчання Технологія рівневої диференціації Технологія розвитку критичного мислення Здоров’я зберігаючи технології навчання Культурологічна технологія Інші    

      6. Визначення характеру інноваційної діяльності педагогів Креативний характер Адаптивний характер Репродуктивний характер    

  8. Наукове керівництво або супровід впровадження інноваційних педтехнологій (проведення експериментальної роботи) науковими працівниками (вказати ПІБ, вчений ступінь, посаду) зв'язок з ВНЗ зв'язок на обласному, Всеукраїнському рівні

  9. Методичне забезпечення  

  10. Психологічне забезпечення наявність психолога діагностика індивідуально – психологічних особливостей учнів анкетування батьків, вчителів діагностика професійних планів учнів  

11. Систематизація та узагальнення досвіду інноваційної діяльності адміністрації та вчителів: участь в науково-педагогічних конференціях міського, регіонального рівня публікації творчі презентації на рівні міста, області майстер-класи  

  10. Результативність В досягненнях учнів   В роботі  вчителів   В роботі адміністрації  

11. Як організовано фінансування експерименту? Джерело фінансування кошти місцевого  бюджету кошти обласного бюджету кошти загальнодержавного бюджету кошти базової наукової установи або ВНЗ кошти благодійних фондів та спонсорів інвестиційні кошти інше            

Нормативно-правове забезпечення здійснення інноваційної педагогічної діяльності

  1.     Закон України «Про освіту».

2.     Закон України «Про загальну середню освіту».

3.     Закон України «Про інноваційну діяльність» , 2002р.

4.     Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності (затверджено наказом МОНУ від 7.11.2000р. № 522).

5.     Положення про експериментальний загальноосвітній навчальний заклад (затверджено наказом МОНУ від 20.02.2002р. № 114).

6.     Постанова Верховної Ради України «Про Концепцію науково-технічного та інноваційного розвитку України». 7.     Наказ МОНУ, який дозволяє закладу здійснювати експериментальну роботу.      

Категория: Мои статьи | Добавил: Анна (06.12.2011)
Просмотров: 577 | Комментарии: 4 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Вход на сайт

Snow

Поиск

Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz