При формуванні навичок здорового способу життя особливо важливим є
набуття практичного досвіду, що забезпечується виконанням відповідних вправ, дій, відпрацювання моделей поведінки при виконанні практичних
завдань, які зібрані в робочих зошитах авторів підручників.
Виконання практичних завдань, включених автором підручника в робочий зошит, є обов’язковими для учнів 5-9-х класів. Виконані практичні роботи мають зберігатися протягом навчального року. Порядок оцінювання практичних завдань визначає вчитель, але оцінювання необхідно проводити не рідше ніж два рази в семестр (з виставленням оцінок в класному журналі в колонці з написом «Практичні завдання» без зазначення дати) і з обов’язковим врахуванням їх при визначенні тематичних та семестрових оцінок.
При визначенні оцінок за практичні завдання треба враховувати не грамотність написання, а правильність прийнятого рішення.
Тематична оцінка виставляється на підставі результатів опанування учнями матеріалу теми, з урахуванням поточних оцінок та результатів виконання практичних завдань у робочих зошитах і навчальної активності школярів. Проведення окремого уроку тематичної атестації не передбачається. Тематична оцінка виставляється в класному журналі в колонці з написом «Тематична» без зазначення дати. Кількість тематичних оцінок для учнів 5 – 7 класів має бути дві за семестр, а для 8–9 класів – одна за семестр (якщо у 8-9 класах додатково виділено ще 0,5 год. з варіативної складової на вивчення курсу основ здоров’я, то кількість тематичних оцінок має бути дві за семестр).
Важливо, щоб при вивченні курсу основ здоров’я, вчитель робив акценти на соціально-психологічні аспекти формування в учнів навичок здорового способу життя, а не повторював курс біології.
Ефективна реалізація завдань превентивної освіти можлива за умови активної співпраці, партнерства всіх учасників навчально-виховного процесу: учнів, педагогів, сім’ї та громади. Участь батьків у навчальному процесі допомагає зробити навчання особистісно орієнтовним
На виконання Указу Президента України від 20.11.2007 р. №1121 „Про невідкладні заходи із забезпечення безпеки дорожнього руху» та рішення Вінницької обласної Ради №509 від 19.03.2008 р. «Про Комплексну програму підвищення безпеки дорожнього руху на території Вінницької області» наказом управління освіти і науки Вінницької ОДА від 02.09.2009 р. №360 впроваджено (а наказом від 21.05.2012 р. №347 продовжено) в усіх загальноосвітніх навчальних закладах обов’язкове вивчення курсу «Безпека дорожнього руху».
Викладання «Безпеки дорожнього руху» здійснюється як окремий навчальний курс і проводиться через тиждень протягом всього навчального року.
Працівникам методичних служб на засіданнях методичних об’єднань
рекомендуємо:
1. Розглянути інструктивно-методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу з основ здоров’я та навчальних курсів «Захисти себе від ВІЛ» та «Безпека дорожнього руху» у 2014-2015 навчальному році.
2. Опрацювати особливості організації навчально-виховного процесу у 5 класі.
3. Обговорити критерії оцінювання навчальних досягнень учнів за новим
Державним стандартом.
4. Активніше запроваджувати функціонування нових методичних структур, зокрема майстер-класів, авторських майстерень.
|