Программа Плавание рекомендована МОНУ 11.02.2010 №1/11-733
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
Варіативний модуль «Плавання» є складовою
навчальної програми з фізичної культури для 5-9 класів загальноосвітніх
навчальних закладів. Основна мета – збереження і зміцнення здоров’я, розвиток фізичних, психічних якостей та
рухових здібностей учнів; підвищення рівня фізичної підготовленості учнів,
формування знань, вміння і навичок здорового способу життя, дотримання
особистої гігієни, загартування організму, запобігання травматизму; розвиток
навичок використання плавання для корекції постави та бережливого ставлення до
свого здоров’я.
Зміст модуля відповідає
головним завданням програми та спрямований на формування в учнів знань щодо
ефективного використання плавальних вправ для зміцнення здоров’я учнів,
удосконалення функціональних можливостей організму, набуття знань з предмету,
виховання інтересу до занять плаванням.
Варіативний модуль «Плавання»
складається з таких розділів: зміст навчального матеріалу та державні вимоги до
рівня загальноосвітньої підготовки учнів.
До розділу «Зміст навчального
матеріалу» внесені теоретичні відомості, спеціальна фізична підготовка плавця,
технічна та техніко-тактична підготовка, ігри
та розваги на воді.
Розділ «Державні вимоги до
рівня загальноосвітньої підготовки учнів» зорієнтований на якісне засвоєння
знань, умінь та навичок поданого матеріалу. В орієнтовних навчальних нормативах
оцінюється виконання плавальних вправ (техніка, відстань, пропливання дистанції з урахуванням часу).
Після
того, як учні добре освоять техніку плавання кролем на грудях і кролем на
спині, переходять до освоєння брасу. Недоцільно на початку в одному занятті
поєднувати елементи кроля і брасу, це може привести до прояву негативного
переносу (приклад – робота ніг кролем і брасом).
Навчання плаванню має сприяти
формуванню стійкого інтересу до предмета фізична культура, розвитку відповідних
умінь та навичок, орієнтації учнів на обрання в подальшому спортивного профілю
навчання в 10–12 класах.
|