УМОВИ ПРОВЕДЕННЯ
Всеукраїнського конкурсу
на кращий інноваційний
урок фізичної культури
та кращий урок фізичної культури з елементами футболу
1. Мета і завдання конкурсу
1.1. Метою конкурсу на кращий інноваційний урок
фізичної культури та кращий урок
фізичної культури з елементами футболу є піднесення ролі фізичного виховання
в умовах
переходу на новий зміст, структуру та 12-річний термін навчання, виявлення
творчих здібностей учителів фізичної
культури, підвищення рівня їх професійної майстерності, популяризація засад здорового способу життя та розвиток шкільного футболу
як наймасовішого виду рухової активності учнів.
1.2. Завдання конкурсу полягають у:
-
піднесенні
ролі вчителя фізичної культури у суспільстві;
-
виявленні
інноваційних педагогічних технологій;
-
сприянні
розвитку ініціативності педагогічних кадрів;
-
поширенні
та розповсюдженні передового педагогічного досвіду
2. Керівництво конкурсом
2.1. Організаційне керівництво конкурсом здійснює оргкомітет. Призерів і переможців конкурсу визначає журі.
2.2. У районах (містах) конкурси проводять відповідно районні
(міські) оргкомітети і журі, до складу яких входять працівники управлінь
освіти і науки районних (міських)
державних адміністрацій, досвідчені вчителі,
представники професійних та творчих спілок.
3. Порядок проведення конкурсу
3.1. Конкурс проводиться в роки, що не співпадають із проведення Всеукраїнського конкурсу „Учитель року» у номінації „Фізична
культура» в два тури:
І тур – районні (міські) конкурси – з 12 січня до 31 березня 2011 року;
ІІ тур – обласний – з 01 квітня до 15 квітня 2011 року;
3.2. За підсумками І туру конкурсу районний
(міський) оргкомітет надсилає зведений протокол (додаток 4), відповідні документи
переможця, його оцінний лист (додаток 4) та DVD-диск із записом його уроків до обласного оргкомітету (ДоноблІППО, відділ фізичної культури і спортивно-масової роботи (пр.Миру,10, к.17)).
Обласний оргкомітет після перегляду відеозапису визначає
учасників фінального туру кконкурсу,
а на фінальному турі визначають переможця.
4. Учасники конкурсу
4.1. У конкурсі беруть участь учителі
фізичної культури на добровільних засадах,
незалежно від віку і статі, педагогічний
стаж яких не менше 3 років.
4.2. Для
участі в конкурсі вчитель фізичної культури подає до міського (районного) оргкомітету:
-
заяву на участь у кконкурсі;
-
фотокартку
5х6 см;
-
лист-подання
(додаток 5);
-
DVD-диск із записом двох уроків (іноваційний урок
фізичної культури та урок фізичної культури
з елементами футболу).
-
розгорнуті плани-конспекти двох уроків (іноваційний урок фізичної культури та урок фізичної культури з елементами футболу).
5. Оцінювання конкурсних уроків
Інноваційний урок фізичної культури та урок фізичної культури
з елементами
футболу оцінюється за 35-бальною системою за такою схемою:
10 Реалізація виховних завдань уроку (5 балів):
-
організованість
і поведінка
учнів (1 бал);
-
зовнішній
вигляд і поведінка вчителя (1 бал);
-
уміння
використовувати стимулювання та мотивацію учнів до занять
фізичними вправами (1 бал);
-
емоційний
клімат на уроці (1 бал);
-
співпраця
вчителя та учнів протягом уроку (1 бал).
2. Реалізація освітніх
завдань уроку (9 балів):
-
відповідність
мети та завдань уроку програмним вимогам та віку учнів (1 бал);
-
відповідність
змісту, форм і методів проведення
уроку його меті та завданням (1 бал);
-
різноманітність
навчальних завдань (1 бал);
-
застосування
диференційованого підходу при організації навчальної
діяльності учнів (1 бал);
-
застосування
індивідуального підходу при організації навчальної
діяльності учнів (1 бал);
-
оцінювання
учнів на уроці та підбір домашніх завдань (1 бал);
-
результативність
навчальної діяльності учнів на уроці в набутті ними організаційно-методичних умінь та навичок (1 бал);
-
майстерність
учителя в наданні теоретичних знань учням під час уроку (1 бал);
-
уміння
вчителя варіювати зміст навчального матеріалу
відповідно до підготовленості учнів (1 бал).
3. Реалізація оздоровчих завдань уроку (5 балів):
-
ефективне
регулювання навантаження протягом
уроку (1 бал);
-
забезпечення
моторної щільності уроку (1 бал);
-
використання
диференційованого підходу при дозуванні навантаження
(1 бал);
-
використання
індивідуального підходу при дозуванні навантаження
(1 бал);
-
санітарно-гігієнічне
забезпечення уроку, дотримання
правил техніки безпеки (1 бал).
4. Застосування
інновацій на уроці (11 балів):
при оцінюванні інноваційного уроку
фізичної культури:
-
інноваційний
підхід у змісті, формах і методах навчання та організації виконання вправ (3
бали);
-
інноваційний
підхід у виховній діяльності
вчителя на уроці (3 бали);
-
інноваційний
підхід у розвитку фізичних якостей учнів на уроці (3 бали);
-
використання
нестандартного обладнання (1 бал);
-
використання
дидактичного матеріалу (1 бал).
При оцінюванні уроку фізичної культури з елементами футболу:
-
методично
правильне використання елементів футболу в змісті, формах і методах
навчання та організації виконання
вправ (3 бали);
-
використання
можливостей футболу у виховній діяльності
вчителя на уроці (3 бали);
-
методично
правильне використання можливостей футболу в розвитку фізичних
якостей учнів на уроці (3 бали);
-
використання
нестандартного обладнання (1 бал);
-
використання
дидактичного матеріалу (1 бал).
5. Конспект уроку (2 бали):
-
відповідність
змісту конспекту завданням уроку та навчальній програмі
(1 бал);
-
володіння
термінологією (1 бал).
6. Раціональна організація проведення уроку (3 бали):
-
оптимальний
вибір місць розташування вчителя та учнів протягом уроку (1 бал);
-
раціональне
використання місця заняття, обладнання та інвентарю (1 бал);
-
своєчасність
і чіткість
початку та завершення уроку (1 бал).
6. Визначення переможців
6.1. Учасники фінального туру конкурсу визначаються
за сумою балів, після перегляду відеозапису, які
виставили всі члени журі за проведення обох конкурсних уроків.
6.2. У фінальному турі
визначаються: абсолютний переможець
(за сумою балів, які виставили всі
члени журі за проведення обох конкурсних
уроків), а також лауреати кконкурсу.
7. Фінансові витрати
7.1. Витрати на організацію та проведення І туру Конкурсу несуть місцеві органи управління освітою, на проведення ІІ туру – управління
освіти і науки Донецької обласної державної
адміністрації.
8. Нагородження переможців
8.1. Переможці конкурсу нагороджується цінними призами І
місце – відеокамерою,
ІІ місто –цифровий фотоапарат, ІІІ місто – мікрохвиліва піч нагороджуються та дипломами
відповідних ступенів управління освіти
і науки
Донецької облдержадміністрації і призами від обласної
Федерації футболу.
8.2. Переможець обласного туру конкурсу отримує право прийняти участь у Всеукраїнському
фіналі, який відбудеться в м.Києві (листопад).